Objectius
- Realitzar el suport vital bàsic (SVB) en pacients amb aturada cardiorespiratòria que ho requereixin.
- Aplicar el desfibril·lador extern automàtic (DEA) en pacients amb aturada cardiorespiratòria que ho requereixin.
Destinataris
Professionals, voluntaris i estudiants que en l’exercici de les seves tasques es poden trobar amb pacients en situació d’aturada cardiorespiratòria, treballadors amb responsabilitat a les empreses en aspectes de prevenció de riscos laborals, i ciutadans que vulguin adquirir competències en la pràctica de SVB i DEA.
Per tal de complir la normativa actual, la formació ha de ser acreditada per el Consell Català de Ressuscitació (òrgan competent a Catalunya de la reanimació), el personal que supera el curs amb èxit anirà inscrit al Institut d’Estudis de la Salut.
L’empresa que realitza la formació, haurà de ser: centre formador autoritzat per l’Institut d’Estudis de la Salut, centre col·laborador amb Consell Català de Ressuscitació. El personal instructor haurà de ser també membre del CCR i l’empresa ha de disposar de director de curs establert també per CCR.
Contingut teòric
- Causes i lloc més comuns de l’aturada cardiorespiratòria.
- La cadena de supervivència.
- Reconeixement de la situació.
- Activació del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) (112).
- Importància de la ressuscitació cardiopulmonar (RCP) de gran qualitat.
- Què és i per a què serveix un DEA.
- Seguretat en la utilització del DEA.
- Aspectes legals.
- Algoritmes d’actuació amb DEA i sense DEA de l’European Ressuscitation Council.
Contingut pràctic
- Seguretat en l’escenari.
- Valorar la consciència.
- Obrir la via aèria amb la maniobra front-mentó.
- Valorar si la persona respira amb normalitat.
- Activar el SEM (112).
- Efectuar compressions toràciques de gran qualitat.
- Efectuar ventilacions de rescat.
- Alternar compressions i ventilacions.
- Efectuar una seqüència de ressuscitació completa.
- Posició lateral de seguretat.
- Conèixer com és el DEA.
- Col·locar correctament els pegats
- Com utilitzar correctament i amb seguretat el DEA.
- Simulacions pràctiques integrades de SVB amb DEA i sense DEA.
Avaluació
- L’alumne ha de realitzar una seqüència completa d’RCP de gran qualitat, de 2 minuts.
- L’alumne ha de realitzar una desfibril·lació abans de 90 segons d’iniciar la ressuscitació.
Preus
- Preu per alumne, curs 6 alumnes | 95€* / alumne
- Preu per alumne, curs 8 alumnes | 85€* / alumne
- Preu per alumne, curs 16 alumnes o més en una mateixa sessió | 75€* / alumne
* El preu inclou: Tramitació de dades del alumne, registre i certificats, material docent, manual del CCR per cada alumne i el desplaçament.
Formació exempt d’IVA, d’acord amb el que estableix l’Article 20 u 9 de la Llei 37/1992 de l’IVA, i en l’article 7 del Reial Decret 1624/1992 del Reglament de l’IVA.