Catalunya va viure una jornada memorable a la GoldenCat amb la victòria de les seleccions catalanes femenina i masculina d’hoquei patins davant Portugal. La cita va coincidir amb l’acte central de la Setmana Catalana de l’Esport. Aquest es va celebrar al descans de la gran final masculina, al Pavelló de Can Xarau de Cerdanyola del Vallès.
L’esdeveniment va reunir esportistes, representants institucionals i aficionats en una gran festa de suport a les seleccions catalanes. En representació de Mutuacat hi va assistir Leo Martínez, CEO d’Assegurances. Va compartir, així, la celebració amb Gerard Esteva, president de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya, i amb Benjamí Pons, president de la Federació Catalana de Patinatge. De fet, Mutuacat és partner mèdic oficial de la Setmana Catalana de l’Esport i de la Federació Catalana de Patinatge. Aquesta vinculació reflecteix el compromís de l’entitat amb la salut, la prevenció i els valors esportius reforçant així el compromís de l’entitat amb l’esport català.
Doble triomf davant Portugal
La jornada va començar amb una enorme alegria per a la selecció femenina. El combinat català va protagonitzar una remuntada espectacular contra Portugal després d’arribar al descans amb un desavantatge de dos gols. Laura Puigdueta va obrir el camí de la reacció. Carla Fontdeglòria va igualar el marcador. I, quan semblava que el partit es dirigia cap a un final incert, Marina Codina va culminar la remuntada amb el gol decisiu. Gràcies a aquest triomf, Catalunya es va proclamar campiona de la GoldenCat femenina.
A la tarda va arribar el torn de la final masculina, també davant Portugal. El partit va estar marcat per la igualtat i la tensió fins als darrers instants. Catalunya va trobar el premi en el tram final gràcies a dos gols de Xavi Aragonès, que van permetre obrir una escletxa decisiva en el marcador. Portugal va reaccionar ràpidament amb una diana d’Hélder Nunes, però la selecció catalana va saber resistir la pressió i va acabar assegurant una victòria de gran prestigi.
La Setmana Catalana de l’Esport reafirma el suport a les seleccions catalanes
Entre les dues grans emocions esportives, la Setmana Catalana de l’Esport va celebrar el seu acte central. La cerimònia va ser presidida per l’Honorable Sr. Berni Álvarez, conseller d’Esports de la Generalitat de Catalunya. El conseller va afirmar que la Setmana Catalana de l’Esport s’ha consolidat en els últims anys com una cita anual imprescindible del calendari esportiu català. Per la seva banda, el president de la UFEC, Gerard Esteva a reivindicar el paper de les federacions i el suport a les seleccions catalanes amb una expressió que va ressonar amb força entre els assistents: «una nació una selecció».
I si l’acte central va servir per reafirmar el suport a les seleccions catalanes, el desenllaç esportiu de la jornada va acabar d’encendre l’entusiasme del públic. La victòria masculina de Catalunya davant Portugal, sumada a la femenina, van convertir la GoldenCat en el millor escenari possible per visualitzar la força competitiva de l’esport català.
La GoldenCat, reconeguda internacionalment per la World Skate, s’ha consolidat com una de les competicions més destacades del calendari esportiu català. En aquest context, la presència de Mutuacat reafirma la voluntat de l’entitat de continuar al costat dels esportistes i de les federacions, contribuint a la promoció d’un esport saludable, competitiu i arrelat al país.






