
Pots consultar directament el nostre equip a través del telèfon 938 773 333,
Des de Mútuacat, gràcies a les aportacions que ens han anat fent arribar els nostres mutualistes, hem elaborat un ampli recull de preguntes freqüents, que poden ajudar-te a trobar i resoldre de manera àgil els dubtes que se’t puguin plantejar sobre els productes i serveis que oferim.
Si encara et queden dubtes, pots consultar directament el nostre equip a través del telèfon 938 773 333, on podrem donar-te una resposta adequada a les teves necessitats.

-
Mútuacat ha creat un recull de preguntes freqüents que que us pot ser de gran ajuda i interès per a totes les vostres consultes relacionades amb la nostra manera de fer les coses. Tot i així, si encara resten dubtes o us en sorgeixen de nous, no dubtin en posar-se en contacte amb nosaltres, us atendrem de bon grat al 938 773 333!
Per què Mútuacat?Mútuacat és una entitat asseguradora sense ànim de lucre, amb més de quaranta anys d’història. Altament arrelada al territori, ofereix als mutualistes una protecció econòmica i el servei dels millors professionals i centres mèdics de Catalunya, així com la seguretat de tractar amb una entitat ètica i transparent que reinverteix els seus beneficis en projectes socials per a tota la societat.
Què és Mútuacat?Mútuacat és una mutualitat de previsió social, és a dir, sense ànim de lucre.
Solidària per definició, la Mútua t’ofereix una gestió íntegra de la teva pòlissa de salut amb total transparència i la garantia d’una dilatada experiència.
La nostra filosofia es fonamenta en l’atenció personalitzada i el tracte proper. Som gent com tu: tenim famílies i compartim les teves preocupacions. Sabem, per tant, la importància que juga la salut i posem el nostre equip humà i els sistemes informàtics i de comunicació més moderns a fi de brindar-te un servei de qualitat i la major comoditat per a tu i per a la teva família.
Aquest és el nostre secret i la raó per la qual som un referent en el sector de les assegurances a Catalunya.Pertany la Mútua a algun grup o entitat més gran?No. Mútuacat va ser fundada a la ciutat de Manresa l’any 1969 i va néixer com una entitat sense ànim de lucre, solidària i participativa, de creació i adhesió voluntària.
Durant gairebé mig segle, seguint la nostra vocació i capacitat de lideratge, hem anat evolucionant per millorar i ampliar els serveis als nostres mutualistes i als ciutadans en general, i hem estès constantment l’oferta i l’àmbit d’actuació, amb una implantació geogràfica que abasta tot Catalunya.
Així mateix, la Mútua gaudeix de la confiança d’altres institucions germanes pel que fa a l’esperit de servei mutual com la Hermandad Protectora de Artesanos de Tàrrega, els propis de MUSDAL, l’Agrupació de Mutualistes de Castellbell i la Mutualitat l’Elèctrica de Previsió Social de Figueres, entre d’altres.Per què Mútuacat no fa grans descomptes?Mútuacat avantposa la qualitat del servei al preu dels productes per garantir als mutualistes una assegurança fiable i de qualitat, sota qualsevol circumstància, independentment del sexe, edat i població. Les nostres tarifes són totalment uniformes, és a dir, els assegurats paguen el mateix.
Tot i que aquesta política ens posa en una situació de competitivitat de preus complicada, és la nostra aposta i creiem que això suposa un benefici per als nostres assegurats.
Aquests són els trets bàsics que ens diferencien de les grans companyies mercantils, que capten col·lectius nombrosos sense tenir en compte el risc i, per compensar-ho, expulsen de l’assegurança mèdica la gent gran, que ha de pagar quantitats astronòmiques, entre altres pràctiques.En què es basen les asseguradores per apujar els preus de les assegurances?Com a entitat especialitzada en l’àmbit de la salut, Mútuacat basa la revisió anual dels seus preus en el cost sanitari i, més concretament, en les dades de l’IPC sanitari. L’Índex de Preus al Consum sanitari sempre és més elevat que el del mercat i reflecteix la pujada real de la despesa mèdica, que acostuma a ser provocada per les noves tecnologies sanitàries, els nous mètodes de diagnosi i les noves teràpies. Les prestacions sanitàries es veuen afectades per factors com l’envelliment de la població, l’augment de qualitat en les prestacions o del seu consum o bé de la sinistralitat, factors que no són aliens a la nostra entitat.
Tot i així, Mútuacat aposta per mantenir la qualitat de l’assegurança i oferir als seus clients, probablement no els preus més econòmics, però sí els millors serveis.En el context actual de crisi econòmica i l’alt índex d’atur, com es justifica que les pòlisses de salut tinguin un increment anual?La situació econòmica actual és molt delicada per a milers de famílies. Conscients d’aquesta realitat, Mútuacat actua sempre amb un gran sentit de la responsabilitat. Per això, destinem molts esforços a mantenir el preu de les pòlisses de salut -que ve imposat pel cost sanitari-, encara que això suposi un augment considerable del cost de les despeses mèdiques per a nosaltres.
Aquesta és una pràctica que ens diferencia de les companyies mercantils, que apugen les seves quotes en funció de la freqüència d’ús de l’assegurança.
A banda de garantir una quota lineal, oferim mètodes de pagament flexibles i, excepte en els productes de TotSalut Clàssic i Òptim, excloem qualsevol forma de copagament perquè, passi el que passi, el nostre assegurat no tingui sorpreses al rebut de final de mes.Què influeix en el preu de les assegurances de salut?No és possible determinar tots els factors que influeixen en la variació de la tarifa. En el cas que l’import de la pòlissa del mutualista hagués de modificar-se, Mútuacat es compromet a avisar el mutualista amb suficient temps d’antelació per mantenir-lo informat.
Amb relació a aquesta qüestió, les cobertures de la pòlissa són una de les variables més influents en el preu, ja que la Mútua no aplica copagaments de cap tipus.Què influeix en el preu de les assegurances de prestacions o d’accidents?L’únic factor que influeix en aquesta assegurança és la cobertura de què vols disposar. En definitiva, tu decideixes el que pagues en proporció amb el que pots cobrar en un futur. Dit amb altres paraules, “et fem el vestit a mida”.
Per què les companyies mercantils ofereixen descomptes i promocions?A diferència de les companyies d’assegurances, que es regeixen pel principi de maximització de beneficis i on els accionistes tenen una gran influència, a Mútuacat no hi ha accionistes entre els quals distribuir els dividends, sinó que els mutualistes en són els propietaris i els beneficis reverteixen en ells mateixos.
Abans de dir el sí definitiu a una companyia mercantil, analitza amb atenció les condicions del contracte, cobertures i serveis. S’ha d’anar en compte amb la lletra petita! Amb nosaltres sabràs què pagaràs durant tota la vida, sense sorpreses al rebut de final de mes.Què m’ofereix Mútuacat?Mútuacat és una entitat diferent. La nostra prioritat és oferir un servei de qualitat en tots i cadascun dels productes que oferim (assegurances de salut, subsidis, ajudes per intervencions quirúrgiques…), personalitzat i amb els millors professionals catalans de cada especialitat.
Així, tens absoluta llibertat per escollir l’expert mèdic que més et convingui, pots incorporar l’assegurança dental als productes de què ja disposes i sol·licitar, entre altres, els serveis següents: pediatria; fisioteràpia; tractaments especials; proves diagnòstiques d’alta tecnologia; segona opinió mèdica internacional i orientació telefònica… Consulta el detall de cada producte a través dels seus reglaments.
Tot això, sense tràmits costosos i llargs, amb la màxima eficiència dels nostres treballadors, altament qualificats… Nosaltres et fem totes les gestions perquè només et preocupis de la teva salut!En què es gasta els diners Mútuacat?A diferència de les companyies mercantils, que es regeixen pel principi de maximització de beneficis i on els accionistes hi tenen una gran influència, a la Mútua no hi ha accionistes entre els quals distribuir els dividends, sinó que els mutualistes en són els propietaris i els beneficis reverteixen en ells mateixos.
I també en la resta de la societat, ja que hem contribuït a la creació i consolidació de l’estructura sanitària de Manresa i de la Catalunya central, implantant un centre d’exploracions d’alta tecnologia en ressonància magnètica i medicina nuclear (Institut Mèdic per la Imatge).
Menció especial es mereix el projecte solidari Manresa Mobilitza’t amb La Marató de TV3 que, impulsat fa nou anys per la Mútua i una vintena d’entitats i associacions, ha aportat uns 233.000 euros, mobilitzat 80.000 persones i realitzat un centenar d’activitats en benefici de La Fundació Marató de TV3.Com es pot incorporar un professional o una clínica al nostre quadre mèdic?Mútuacat mima els seus professionals i centres mèdics. Tant, que els metges més prestigiosos de Catalunya ja ens recomanen.
Si t’interessa formar part de la nostra guia mèdica com a professional de la medicina o bé com a centre mèdic, deixa’ns les teves dades i contactem amb tu, a través de l’apartat Centres mèdics del portal digital. En cas que ja treballis amb nosaltres, pots adreçar-nos els teus dubtes i/o suggeriments a l’adreça mutua@mutuacat.cat.Com puc ser mediador de Mútuacat?A la Mútua atorguem prioritat als mediadors que treballen amb nosaltres, i els oferim un tracte proper i personalitzat. Si ja formes part de la nostra xarxa de col·laboradors, pots adreçar-nos els teus dubtes i/o suggeriments al correu mutua@mutuacat.cat, trucar al telèfon 902 490 480, o bé dirigir-te a qualsevol de les nostres oficines, on seràs atès directament pel nostre equip comercial. En cas que t’interessi formar part dels nostres mediadors, deixa’ns les teves dades i nosaltres contactem amb tu.
Com puc començar a treballar a Mútuacat?Si busques un gran projecte en què implicar-te. Un equip de professionals altament qualificats amb qui compartir els teus coneixements. Un entorn atractiu per aprendre i créixer. Si t’identifiques amb els nostres valors i objectius… Envia’ns el teu CV, així com els arxius que completin la teva candidatura a través de l’adreça electrònica rrhh@mutuacat.cat, i buscarem oportunitats d’ocupació que s’adaptin al teu perfil professional i a les expectatives laborals.
-
Mútua Manresana ha creat un recull de preguntes freqüents que que us pot ser de gran ajuda i interès per a totes les vostres consultes relacionades amb la nostra manera de fer les coses. Tot i així, si encara resten dubtes o us en sorgeixen de nous, no dubtin en posar-se en contacte amb nosaltres, us atendrem de bon grat al 902 490 480!
Com puc sol·licitar un pressupost?Conscients de la importància de protegir la teva salut, Mútuacat posa a la teva disposició un assessor personal que, d’una manera propera, t’aconsellarà el producte que més s’adequa a les teves necessitats i a les de la teva família.
Pots fer la teva petició a través del telèfon 902 490 480, l’adreça de correu electrònic att.client@mutuacat.cat o bé visitar-nos a les nostres oficines.
Si ho prefereixes, pots deixar-nos les teves dades aquí.Tinc una assegurança amb una altra companyia, podré accedir a tots els serveis des del primer dia?Mútuacat et garanteix l’ús de tots els serveis i prestacions des del primer dia, sempre i quan les condicions del contracte siguin similars al de procedència.
Tanmateix, l’extensió de les carències es limitarà a les cobertures de la pòlissa de procedència i serà total o parcial en funció de l’antiguitat de la pòlissa anterior.Mantinc l’antiguitat si vinc d’una altra companyia?Com a norma general, per a nous contractes d’assegurança no es manté l’antiguitat quan es procedeix d’una altra companyia. No obstant això, s’eliminen els períodes de carències exceptuant el part, depenent de cada producte.
Quina documentació s’ha d’entregar quan es formalitza el contracte amb Mútuacat?Es requereix ser major d’edat i presentar el DNI (Document Nacional d’Identitat) o NIE (Número d’Identificació d’Estrangers) vigents.
En el cas de les assegurances personals, no s’acceptarà el passaport ni el NIF (Número d’Identificació Fiscal) per a realitzar el contracte.He d’entregar algun informe mèdic o historial clínic abans o després de contractar l’assegurança?Durant el procés de contractació, es realitzarà un qüestionari de salut on figurarà l’estat de salut de tots els assegurats.
S’hauran de declarar les preexistències, és a dir, totes les malalties, seqüeles d’accidents, malformacions, cirurgies o qualsevol altre condició de salut que s’hagin originat amb anterioritat a la data de formalització del contracte.
En el cas que l’entitat necessiti qualsevol aclariment sobre alguna de les circumstàncies, es podrà sol·licitar un informe mèdic clarificador. El prenedor de l’assegurança haurà de facilitar la informació necessària sobre les circumstàncies i conseqüències del sinistre.Com puc tramitar el meu contracte?Contractar una pòlissa de salut amb Mútuacat no és com comprar uns pantalons per Internet! Volem assegurar-nos que adquireixes el millor producte de la nostra gamma i que les seves condicions i prestacions et satisfan al màxim.
Per això, t’ho posem fàcil: pots visitar-nos a les oficines, repartides per tot el territori català, trucar-nos al telèfon 902 490 480 i concertar una cita o, si ho prefereixes, pots deixar-nos el telèfon perquè et contactem nosaltres.Pot contractar una pòlissa un menor d’edat?No. Podran contractar una assegurança amb Mútacat les persones que hagin complert 18 anys i siguin menors de 65 anys.
En el cas d’un menor, es requereix que els pares o tutors legals siguin afiliats a Mútuacat.Com puc canviar les dades del meu contracte?Pots modificar les dades de la teva pòlissa (número de compte bancari, adreça postal, telèfon, adreça electrònica o mòbil), a través de l’adreça mutua@mutuacat.cat o del telèfon 902 490 480.
Per realitzar canvis més rellevants, com ara el nom del prenedor o incloure un altre assegurat, serà necessària la firma del prenedor i, per tant, la sol·licitud de canvis s’haurà de fer per escrit, ja sigui per correu ordinari o bé en persona a les nostres oficines.Com em puc donar de baixa?Per a qualsevol gestió administrativa relacionada amb el venciment, baixa, ampliació o renovació de la pòlissa, et recomanem posar-te en contacte amb nosaltres a través del telèfon 902 490 480 i/o l’adreça de correu electrònic mutua@mutuacat.cat. També pots visitar-nos a les oficines, on t’atendrà el nostre equip d’assessors personals.
S’ha de comunicar la pròrroga del contracte?No és necessari. Els contractes es prorroguen automàticament cada any, tret que alguna de les parts manifesti la seva voluntat de rescindir el contracte establert, comunicant la finalització d’aquest per escrit amb una antelació de dos mesos.
Com es tractaran les meves dades?Mútuacat queda expressament autoritzada per recaptar, automatitzar i cedir les dades a entitats col·laboradores, ja siguin del prenedor o bé de l’assegurat, mai per qüestions de salut, tret que siguin estricament necessàries per poder realitzar els serveis sanitaris coberts a la pòlissa.
Mútuacat està autoritzada a remetre informació de prestacions o serveis que puguin ser d’utilitat a l’assegurat o el prenedor.
En última instància, el prenedor i/o l’assegurat es podrà dirigir a Mútuacat en cas que vulgui consultar, actualitzar, rectificar o cancel·lar les seves dades.Cada mes es paga el mateix?Pel que fa a les assegurances de salut, sí. A diferència de les companyies mercantils, Mútuacat no aplica copagaments addicionals.
Només pot canviar el preu de la teva mensualitat en el cas que canviïs de franja d’edat, ja sigui a l’alça o bé a la baixa.Es pot fraccionar el pagament?La situació econòmica actual és molt delicada per a milers de famílies. Conscients d’aquesta realitat, Mútuacat sempre actua amb un gran sentit de la responsabilitat. Per això, som molt flexibles i oferim la possibilitat d’efectuar pagaments fraccionats (mensuals, trimestrals o semestrals), així com l’exclusió de copagaments perquè, passi el que passi, l’assegurat no tingui sorpreses al rebut de final de mes.
Pel que fa al cas concret d’assistència, s’aplicaran descomptes en funció del mètode de pagament: 4% de descompte en prima anual, 3% de descompte en prima semestral i 2%, en prima trimestral.Per què el contracte és anual si es paga mensualment?La duració establerta del contracte és anual i prorrogable, però el pagament de les quotes pot ser fraccionat de manera mensual, trimestral o semestral, segons convingui al prenedor.
Hi ha descompte segons el període / freqüència de pagament?Sí. En funció del producte pots beneficiar-te de descomptes del 4%, com a màxim, per efectuar un pagament anual, semestral o trimestral.
Així mateix, els socis de Mútuacat disposaran de descomptes segons el nombre d’assegurats a la pòlissa i l’antiguitat del contracte.Com sé si està donada d’alta la meva pòlissa?Si tens qualsevol dubte sobre la validesa i cobertures de la teva pòlissa, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del telèfon 902 490 480, l’adreça de correu electrònic att.client@mutuacat.cat , o bé visitar-nos a les nostres oficines.
On puc consultar la meva pòlissa?La informació sobre la pòlissa, cobertura i contracte dels productes de què disposes amb nosaltres es pot consultar a través del telèfon 902 490 480, l’adreça de correu electrònic att.client@mutuacat.cat . També pots visitar-nos a les nostres oficines.
Quan puc començar a fer ús de la pòlissa?Tan bon punt surtis de les nostres oficines amb la còpia signada de la teva pòlissa, en podràs començar a fer ús. És important que tinguis en compte els períodes de carència, però.
Si tens qualsevol dubte sobre la validesa i cobertures de la teva pòlissa, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del telèfon 902 490 480 i/o l’adreça de correu electrònic att.client@mutuacat.cat , o bé visitar-nos a les nostres oficines. -
Mútua Manresana ha creat un recull de preguntes freqüents que que us pot ser de gran ajuda i interès per a totes les vostres consultes relacionades amb la nostra manera de fer les coses. Tot i així, si encara resten dubtes o us en sorgeixen de nous, no dubtin en posar-se en contacte amb nosaltres, us atendrem de bon grat al 902 490 480!
Puc anar al metge el dia següent de contractar la pòlissa?En el cas d’accident sí; des del primer dia que entra en vigor la pòlissa.
En el cas de malaltia, et recomanem que consultis els períodes de carència de cada servei.Com puc fer ús de la pòlissa?Pots sol·licitar cita prèvia als centres mèdics o professionals de la salut adscrits a la nostra guia mèdica. Et suggerim portar sempre la targeta identificativa de Mútuacat perquè, és molt probable, que la necessitis per sol·licitar autoritzacions. Posa’t en contacte amb nosaltres per saber com aconseguir-la.
Quan puc fer servir la pòlissa?Des del primer moment.
Un cop firmat el contracte amb Mútuacat, ja pots fer ús de les prestacions de la teva assegurança. Tot i així, recorda que hi ha alguna excepció molt concreta per a casos puntuals: els denominats períodes de carència.
En aquest sentit, les intervencions quirúrgiques; la hospitalització; el part i els transplantaments -incloent-hi les pròtesis per qualsevol motiu o naturalesa-, tindran un període de carència, excepte en els casos d’urgència vital o accident. Consulta els reglaments del teu producte a l’apartat de Reglaments.Què faig en cas d’urgència?Primer, informar-te dels centres mèdics on pots acudir, detallats a la nostra guia mèdica.
I si no pots desplaçar-te a l’hospital, truca’ns al telèfon 902 490 480 i t’enviem el metge a casa.Puc escollir el meu metge de confiança?Amb Mútuacat sempre podràs escollir el metge que t’interessi.
I si no ho tens clar, demana assessorament als nostres professionals, que t’indicaran el millor especialista en funció de les teves necessitats.
A més, si tens contractat el producte Tot Salut Plus, tens l’opció d’escollir lliurement l’especialista o centre hospitalari de tot el món que més et convingui, amb un reemborsament del 80%.Guia mèdicaAquest document recull un llistat viu i actual de tots els centres mèdics i professionals de la salut que estan a la teva disposició. És un quadre mèdic complet i de qualitat, sense llistes d’espera i amb atenció preferent.
Per tal d’oferir-te el millor servei, et suggerim que ens transmetis els teus dubtes, queixes o felicitacions respecte els nostres facultatius a través del telèfon 902 490 480 o bé l’adreça de correu electrònic mutua@mutuacat.cat. Només així podem garantir-te la qualitat que et mereixes.Com puc localitzar un especialista o centre mèdic?El pots trobar a través de la nostra guia mèdica, que et permetrà fer una cerca avançada, en funció de la proximitat i especialitat dels professionals i centres mèdics més prestigiosos del territori.
Si tens dubtes sobre l’especialista que et convé més, posa’t en contacte amb nosaltres a través del telèfon 902 490 480, l’adreça de correu electrònic mutua@mutuacat.cat, o bé visita’ns a les nostres oficines.Totes les assegurances cobreixen l’embaràs i el part?No totes les assegurances cobreixen el part.
En el cas de ‘Tot Salut Bàsic’ es cobreix el seguiment de l’embaràs, però no el part perquè implica una estada a l’hospital.
En canvi, les assegurances ‘Tot Salut’ i de reemborsament, a més a més de cobrir tot el seguiment de l’embaràs, també cobreixen les despeses del part, l’estada de l’acompanyant i la del nadó, els primers dies a l’hospital.Tinc cobertura a tot Espanya?Sí. Amb Mútuacat tens accés a un ampli quadre mèdic d’abast nacional.
Tinc assistència d’urgències a l’estranger?Amb l’assegurança de salut de Mútucat estaràs cobert arreu del món.
Així, pots viatjar on vulguis amb la garantia d’estar cobert davant qualsevol imprevist que afecti la teva salut, sempre i quan l’estada no superi els 90 dies.Atenció personalitzadaMútuacat és una entitat propera i transparent. Una mutualitat de confiança que escolta les persones per sentir el que les persones senten.
Per això, disposem d’un servei corporatiu exclusiu per als nostres clients, des d’on gestionem qualsevol tema relacionat amb la pòlissa: autoritzacions, assessorament sobre la guia mèdica, tramitació de gestions administratives, etc.
Ens tens al teu costat les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, a través del telèfon 902 490 480 o bé de l’adreça de correu electrònic att.client@mutuacat.cat.Necessito autorització per anar a un especialista?No. Els especialistes són de lliure accés.
Tan sols has de sol·licitar autorització a la Mútua en el cas de proves diagnòstiques complexes, tractaments o ingressos hospitalaris.Quan necessito autoritzacions?Per a les proves diagnòstiques complexes i tractaments, així com per als ingressos hospitalaris.
Com es pot sol·licitar una autorització?És un tràmit molt senzill.
Ho pots fer a través del telèfon 902 490 480 o del fax 938 773 557, o bé de l’adreça de correu electrònic autoritzacions@mutuacat.cat. També ho pots demanar personalment a qualsevol de les oficines de Mútucat, presentant la teva targeta identificativa i una petició del metge que especifiqui la realització de la prova.Com es pot demanar un servei a domicili?Quan, per l’estat del malalt, el desplaçament a una consulta o a un centre hospitalari sigui impossible.
Les visites dels practicants, tanmateix, poden ser a domicili si així ho prescriu un metge de l’entitat.Què és la Segona Opinió Mèdica Internacional?En el cas de malaltia greu, Mútuacat pot sol·licitar una segona diagnosi a experts de reconegut prestigi mundial, que valoraran l’historial del mutualista i n’avaluaran el tractament més adient.
La via per a fer-ho és a través del telèfon 902 490 480, disponible les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, on es tramitarà el servei sense cap cost, contactant amb el professional.
Si fos oportuna una intervenció quirúrgica fora d’Espanya, Mútuacat s’encarregaria de tots els tràmits però, en cap cas, assumiria les despeses derivades de l’operació.Puc accedir al servei mèdic telefònic?Fruit de la bona acollida entre els usuaris de la pòlissa ‘Tot Salut’, Mútuacat ha decidit estendre aquest servei telefònic, que dóna accés 24 hores al dia 365 dies de l’any, a un equip de metges del territori de confiança. Així, podràs informar-te d’aspectes com: malalties i medicaments, prevenció de la salut, orientació sobre resultats d’anàlisis i proves terapèutiques, etc.
Truca al telèfon 902 490 480 i parla directament amb els nostres facultatius.Què passa si la meva empresa té unes necessitats particulars?A Mútuacat entenem que cada negoci té unes necessitats concretes, per això, fem un estudi de les característiques de l’empresa i plantegem una opció personalitzada amb les cobertures i tarifes més adients en cada cas.
-
Mútua Manresana ha creat un recull de preguntes freqüents que que us pot ser de gran ajuda i interès per a totes les vostres consultes relacionades amb la nostra manera de fer les coses. Tot i així, si encara resten dubtes o us en sorgeixen de nous, no dubtin en posar-se en contacte amb nosaltres, us atendrem de bon grat al 902 490 480!
Quin tipus d’assegurances fa Mútuacat?Hi ha multitud d’assegurances disponibles en el mercat. Mútuacat és especialista en les assegurances per a persones: tenim una pòlissa en funció de les necessitats particulars de cada individu.
A través dels nostres assessors, que són professionals altament qualificats, busquem el producte que més s’adeqüi a les teves necessitats i a les de la teva butxaca.Què és una assegurança?L’assegurança és un contracte a través del qual el titular o prenedor de l’assegurança s’obliga a pagar una quota de diners.
L’assegurador s’obliga a indemnitzar, dins dels límits pactats, el dany produït a l’assegurat, o a satisfer-li una renda, capital o altres prestacions convingudes, quan es produeixi l’esdeveniment cobert pel contracte.
És un contracte bilateral que se subscriu entre l’assegurador i el mutualista, però també hi poden intervenir l’assegurat i el beneficiari. Prenedor, assegurat i beneficiari poden ser la mateixa persona, o bé persones diferents.Què és una assegurança de salut?És un contracte en què, fonamentalment, assegures la teva salut. En aquest cas, Mútuacat és l’assegurador i tu, l’assegurat, que decidiràs les característiques, prestacions i límits del contracte.
Conscients de la importància de sentir-se valorat, cuidat i protegit, t’oferim unes condicions molt especials: habitacions individuals als millors hospitals de Catalunya, proves diagnòstiques d’alta tecnologia sense esperes, línia mèdica telefònica 24 hores 365 dies l’any, així com continguts d’alta qualitat al nostre web.Qui pot contractar una assegurança amb Mútuacat?Persones que hagin complert els 18 anys i siguin menors de 65 anys.
En el cas d’un menor, es requereix que els pares o tutors legals siguin afiliats a Mútuacat.Quins beneficis té l’assegurança de salut de Mútuacat?T’oferim un ampli ventall d’avantatges, entre els quals destaquen:
– La possibilitat d’escollir els millors metges i professionals de la salut, a les clíniques més prestigioses de Catalunya
– Ser operat o realitzar una prova diagnòstica sense llistes d’espera
– Segona opinió mèdica
– Atenció personalitzada els 365 dies de l’any les 24h del dia a través de:
– Centres mèdics d’urgència
– Telèfon d’atenció mèdica
– Ser membre d’una entitat sense ànim de lucre, fet que et fa partícip dels projectes socials que reinvertim en la societat
– Disposar dels millors especialistes internacionals en centres mèdics d’altres païsosQuins són els límits de la meva assegurança de salut?Els límits de l’assegurança variaran, en funció del producte que hagis contractat amb Mútuacat. Per això, et recomanem que consultis amb atenció les condicions generals del teu contracte (també anomenat reglament) o bé que ens ho demanis a través del telèfon 902 480 490.
-
Mútua Manresana ha creat un recull de preguntes freqüents que que us pot ser de gran ajuda i interès per a totes les vostres consultes relacionades amb la nostra manera de fer les coses. Tot i així, si encara resten dubtes o us en sorgeixen de nous, no dubtin en posar-se en contacte amb nosaltres, us atendrem de bon grat al 902 490 480!
Què és un condicionat?És un contracte que recull els drets i obligacions de Mútuacat i l’assegurat o beneficiari. També es denomina Condicions generals.
Qui és el prenedor?El prenedor és la persona que firma i, per tant, és qui ha de complir les obligacions derivades del contracte com ara el pagament de les quotes acordades.
Qui és el beneficiari?En algunes assegurances de prestacions econòmiques, el beneficiari és una tercera persona -escollida per l’assegurat-, que rebrà la cobertura especificada en cas que se succeeixin les circumstàncies descrites en el condicionat.
Qui és l’assegurat?És la persona que queda coberta i gaudeix dels serveis de l’assegurança.
Què és una declaració de salut?És un document legal a través del qual se certifica l’estat de salut de l’assegurat, previ a la firma del contracte de la pòlissa.
Habitualment, es presenta en format de qüestionari mèdic i reflecteix el nostre estat de salut: qualsevol malaltia; patologia; tractaments; medicaments; intervencions o hospitalitzacions que s’hagin pogut tenir o es tinguin en el moment de contractar la pòlissa.Què són les cobertures?Són tots els serveis generals, especialitats i prestacions sanitàries als quals es té dret per haver contractat l’assegurança amb Mútuacat.
És molt important que abans de contractar qualsevol producte tinguis clar quines seran les cobertures de la teva assegurança mèdica i les prestacions o serveis als quals tindràs accés.
Mútuacat posa a disposició dels clients la documentació de cadascun dels productes, perquè es puguin consultar de manera lliure i sense ser mutualista.Què són els límits econòmics?Cada producte estableix diferents límits econòmics suficientment amplis per pagar determinats serveis. Per exemple, si la teva pòlissa té un límit de 5.000 euros per pròtesis, en el cas que la pròtesi superi aquest preu només hauràs de pagar la diferència.
Revisa la informació del producte que tens contractat a l’apartat Reglaments de la pàgina web de Mútuacat.
Si tens algun dubte, posa’t en contacte amb nosaltres a través del telèfon 902 490 480, l’adreça de correu electrònic att.client@mutuacat.cat o bé visita’ns a les nostres oficines.Què són les assegurances de reemborsament?Són les assegurances que et permeten gaudir de serveis aliens a la guia mèdica de Mútuacat, amb reemborsament de les despeses que figuren al límit contractual.
Què és un període de carència?És un termini temporal durant el qual determinats serveis no queden coberts per la pòlissa contractada. Les carències, que estan perfectament detallades a cada un dels reglaments del producte que tens contractat, no existeixen en el cas d’assistència mèdica o quirúrgica derivada d’urgència vital.
Què és el copagament?És una mesura implantada a la majoria de companyies mercantils amb la finalitat d’oferir un preu més competitiu al client, que fa variar però, el valor del pagament de la pòlissa cada mes.
Al producte TotSalut Complet de Mútuacat no existeixen els copagaments, fet que t’evita sorpreses al rebut.
A demanda dels nostres mutualistes, hem creat els productes de TotSalut Clàssic i Òptim, amb copagament en alguns serveis.Què són les preexistències?Són patologies del mutualista existents abans de la contractació de la pòlissa.
Quina diferència hi ha entre una carència i una preexistència mèdica?D’una banda, Mútuacat considera una preexistència mèdica qualsevol problema mèdic, malaltia, seqüela, cirurgia o condició de salut originat amb anterioritat a la data de contractació de la pòlissa.
D’altra, una carència serà el període que transcorre entre l’alta de la pòlissa i la possibilitat de sol·licitar determinats serveis assistencials o cobertures. Aquest temps de carència de cada un dels serveis queda perfectament recollit al reglament de cada producte.Tens més dubtes? Mútuacat aposta per la transparència: consulta el nostre glossari!
-
Mútua Manresana ha creat un recull de preguntes freqüents que que us pot ser de gran ajuda i interès per a totes les vostres consultes relacionades amb la nostra manera de fer les coses. Tot i així, si encara resten dubtes o us en sorgeixen de nous, no dubtin en posar-se en contacte amb nosaltres, us atendrem de bon grat al 902 490 480!
Quants tipus d’assegurances hi ha?Mútuacat disposa d’un tipus d’assegurança específic per a cada mutualista. Depenent del producte que contractis gaudiràs d’unes cobertures o unes altres, però tots tenen com a objectiu comú assegurar el teu benestar.
Si no saps quin producte et convé més, posa’t en contacte amb nosaltres a través del telèfon 902 490 480, l’adreça de correu electrònic info@mutuacat.cat o bé visita’ns a les nostres oficines.Què és una assegurança de quadre mèdic?És un tipus d’assegurança que et permet accedir als més de 4.200 professionals de la guia mèdica de Mútuacatr, distribuïts entre 1.100 centres mèdics de reconegut prestigi a Catalunya.
Què és una assegurança de reemborsament?Les assegurances de reemborsament tenen la particularitat que et permeten acudir a facultatius o centres que no estiguin adscrits a la guia mèdica de Mútuacat, tant de Catalunya com de l’estranger.
En aquest cas, el mutualista abona l’import de la visita o prova i Mútuacat li reemborsa, a posterior, el tant per cent fixat dels costos segons els límits de cada producte.Quins avantatges té contractar una pòlissa de salut per a la meva empresa?Mútuacat disposa d’assegurances de salut per a empreses, que proporcionen protecció personal i familiar al col·lectiu dels treballadors, que són l’actiu més important del negoci.
D’aquesta manera, es contribueix a controlar l’absentisme laboral, disminuir la rotació de personal i millorar la imatge del negoci, entre altres beneficis. -
Mútua Manresana ha creat un recull de preguntes freqüents que que us pot ser de gran ajuda i interès per a totes les vostres consultes relacionades amb la nostra manera de fer les coses. Tot i així, si encara resten dubtes o us en sorgeixen de nous, no dubtin en posar-se en contacte amb nosaltres, us atendrem de bon grat al 902 490 480!
Què és la targeta de Mútuacat?És un document que permet identificar-te com a soci de Mútuacat. És necessari per a visitar-te o fer qualsevol altra gestió als centres mèdics.
Es tracta d’una targeta d’ús personal i intransferible, que no té cap cost addicional. A més a més, incorpora telèfons i webs útils perquè sempre ens puguis portar a la butxaca.El metge em pot demanar la targeta?Sí. A través de la targeta de la Mútua podràs identificar-te com a assegurat davant els facultatius.
Què he de fer en cas de pèrdua o robatori de la targeta?Et recomanem posar-te en contacte amb nosaltres, a través del telèfon 902 490 480 i/o l’adreça de correu electrònic mutua@mutuacat.cat , o bé notificar-ho a les nostres oficines. Et farem arribar un duplicat sense cap cost addicional.