COM PUC COMBATRE ELS EXCESSOS NADALENCS?

Les festes de Nadal són una època de celebracions i reunions familiars, que van acompanyades d’uns excessos alimentaris i alcohòlics. Això pot provocar un augment de pes i d’altres problemes de salut, com ara la l’accentuació de la hipertensió, la diabetis o les malalties cardiovasculars.

Un cop les festes han passat, és important prendre mesures per combatre els excessos que s’han fet. No es tracta que et culpabilitzis si has guanyat pes, però sí que és important adoptar estratègies nutricionals i d’activitat física per mantenir un estil de vida saludable i recuperar l’equilibri després dels excessos nadalencs.

Consells per a una alimentació saludable

  • Comença per eliminar els aliments processats i rics en sucres i greixos de la teva dieta. Aquests aliments són els que més contribueixen a fer guanyar pes.
  • Augmenta el consum de fruita, verdura i cereals integrals. Aquests aliments són rics en nutrients i ajuden a sentir-te sacietat. La fruita aporta fibra, vitamines i minerals que ajuden a recuperar l’equilibri de l’organisme i la verdura de fulla verda, els cítrics i fruita vermella ajuden a eliminar toxines i milloren la salut general.
  • Cuina els teus propis aliments a casa i planifica els menús. Així, tindràs més control sobre els ingredients i la quantitat de calories.
  • A més, així podràs optar per tècniques de cocció saludables: cuinar al vapor, bullir o rostir els aliments redueix l’aportació calòrica, ja que es fa servir menys oli.
  • Menja de manera regular i saludable durant tot el dia. Això t’ajudarà a evitar les atacs de gana.
  • Redueix o elimina el consum d’alcohol, ja que l’excés pot tenir conseqüències negatives per a la salut. Hidrata’t amb aigua, infusions i brous.

Consells per a una activitat física regular

  • Intenta mantenir la teva rutina d’activitat física habitual. Si no pots, intenta fer almenys 30 minuts d’exercici diaris.
  • Si vols perdre pes, hauràs d’augmentar la intensitat o la durada dels teus entrenaments.
  • Troba una activitat física que t’agradi i que sigui fàcil de mantenir. D’aquesta manera, serà més probable que la continuïs fent.

I, sobretot, si tens algun problema de salut, consulta amb el teu metge abans de començar qualsevol dieta o programa d’exercici.

En resum, adoptar un enfocament equilibrat tant en l’alimentació com en l’activitat física és fonamental per a una recuperació efectiva després dels excessos nadalencs i per començar l’any nou amb bona salut.

/ Blog / Tags: , ,
CA